söndag 1 november 2015

November....kransar

Hej!
Antingen man tror det eller ej,så är vi inne i november månad.
Plötsligt var det Allhelgonahelg.
Dags igen att göra kransen till mammas och pappas grav.
Så här blev årets.
Mossa från skogen och lite ädelgran och silvertrassel från en kruka.
Korset i spegelglas finns med.
En hortensiablomma också.

Nu ligger den på plats,med en lykta bredvid.


Inne,kan man ju också ha kransar,som bekant.


Jag gjorde en av hortensiablommor.
Kransen blev ganska mörk,men fin mot den gamla dörren.

Både "fönsterskåpet" och fågelburen 
kommer från Butik Vita Ranunkler i Hjo.
Dörren tror jag att jag köpte på Erikshjälpen för länge sen.

Idag är det novemberdis,men tidigare i veckan
fångade jag solnedgången på bild.

Hoppas Er första novembervecka blir bra!
Margareta

3 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, så fina kransar du har gjort! Så passande för denna tid!
Ja, gråaste grått är det här idag och november gör verkligen skäl för namnet!
Ha en fortsatt skön helg!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Nej, kransar får man inte för många av. Du har gjort så fina! Speciellt hortensiakransen, sådär tunn och gracil som jag tycker mest om! November kan gå an om den blir lika vacker som oktober varit här. Men egentligen en transportsträcka till advent... Snart får vi pynta inför den bästa högtiden... smygköpte hyacint på Ikea idag!

Må så gott!
Kramar från Eva-Mari

Fågel Blå sa...

Underbara kransar,
så duktig du är,
Fin kväll till dej!
kram Kathrine