fredag 19 juni 2015

Midsommarafton

Hej!
Redan midsommar!
Hoppas ni har det bra.....
I eftermiddag fick jag en ide om att göra en midsommarkrans,
så jag drog till skogs och plockade lite ek,rönn,asp och oxel.
Hundkex ,prästkragar,blåklint plockade jag runt husen.
När jag började sken solen,men innan
jag var färdig kom en skur.


midsommarblommor


.här hänger den färdiga skapelsen på ett ganska nyuppsatt nät..


..vid lillstugan.

..lite av landet vid sidan av lillstugan

..inne finns några fina midsommarbuketter,
med blommor från trädgården.
Nu kan man frossa i blommor om man har en trädgård,
och det finns ju mycke vackert på vägkanten också.
Hundkex är en favorit...

TREVLIG MIDSOMMAR!!
♥♥♥
Margareta




4 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Härliga bilder och jag önskar dig en skön och GLAD MIDSOMMAR!
Varm sommarkram,
Titti

Helena sa...

Så fin krans och underbara foton så här i midsommartid. Önskar dig en fin fortsättning på midsommarhelgen!

lisashus sa...

Det verkar som om du också haft en blommig och skön midsommar! Blomningen är verkligen slående just nu, efter allt regn.
Önskar dej en skön fortsättning på helgen!
Kram
Lisa

G:a Affären sa...

Det blev en fin krans och buketter med blommor från naturen är så vackra. Vilken ovanlig och fin midsommardekoration du har i trådslöjd! Jag missade att önska dig en fin midsommar så nu får jag passa på att önska dig en fin sommar i stället.
Kraamar /Cia