måndag 8 juni 2015

Blommor och blader...

Hej!
Första vecka i juni är förbi..
...hur fort gick det egentligen??
Jag har jobbat en dag,varit i Skåne en dag,tittat på trädgårdar en dag...
...och så bara går tiden jättefort..
Idag har jag planterat lite nya växter och börjat att rensa i min grönsaksrad i potatislandet.
Där är mycke ogräs om man säger så....
..det blir att fortsätta imorgon.
Här kommer lite dagsbilder:

Lagårdsväggen med rosor.Det dröjer lite till innan dom slår ut.
New Dawn och Flammentanz.
..och så sparar jag öar av gräs och prästkragar..

nere i trädgården har jag flera öar.
..tidigare var det gullvivor och nu börjar prästkragarna..

en rabatt med blomsterblandning och
öar av förgätmigej

vid gamla hönshuset får en dubbel vallmo och gräs härja fritt ett tag


tusenskönan kan jag ju inte klippa heller..


..i en rabatt..


..vinteriberisen blommar fortfarande..


..närbild av prästkrageö...


nejlikrot och ackleja och violer i en rabatt...

Jag gillar  trädgård♥♥även om den är lite vild..   eller kanske just därför..

Ha det bra!
Margareta

4 kommentarer:

Finaste mattan sa...

Ååååh så härligt, bondskt, får man säga så... ljuvligt för oss med villaträdgård att sukta efter det lite vilda... ängslika. Helt underbara bilder! : )

Solstrimmor sa...

Älskar dina öar, det visar din fingertoppskänsla för det enkla vackra! Ja, nu är den bästa tiden, när allt är nytt och fräscht och på gång. Njut av ditt paradis! Och värmen kommer... det tror den sanne optimisten:)

Ha en fin tisdag.
Kramar från Eva-Mari

Helena sa...

Åh så vackert med allt som blommar.Ljuvliga sommarbilder. :-)

HWIT BLOGG sa...

Åh dina blomsteröar är ljuvliga...väl värda att spara!
Kram till dig,
Titti