lördag 22 mars 2014

VÅRPLANTERING

Hej!
Idag blev det då lite vårplantering igen...

..utanför växthuset..

minipenséer,påsklilja,hyacint,någon annan narciss,murgröna

lite senare ikväll,vid solnedgång...

..jag längtar efter ljumma vårdagar...

..när jag gick en runda i trädgården,så fann jag många doftvioler...
så många , så jag grävde upp en planta...

satte den i en lerkruka, och nu står den i verandan.
Om det finns violpastiller fortfarande, ska jag köpa mig en ask.
jag gillar lukten och smaken...

Margareta


3 kommentarer:

lisashus sa...

Så snyggt med armeringsnätet! Jättefint med violerna i krukan också! Här har de inte kommit så långt ännu, men snart så....!
Så härligt det är med våren - äntligen! Så känns det visst varje år!
Ha en fortsatt skön helg!
kram
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med gula blommor på våren, du har gjort jättefina planteringar. Hela växthuset och allt runt omkring är så fint!
Kramar/AM

Anonym sa...

Hej Margareta. Så fint du gjort. Jag brukar också gräva upp små luktvioler och precis som du minns man doften av violpastiller. Var ute en sväng i växthuset idag (är där varje dag) och nu är det bara dagar kvar till persikoblommorna slår ut. Ska fota och skicka till dej. För övrigt är hela växthuset fullt av övervintrade perenner, som fått ny jord efter vintervilan och dom växer så det knakar. Allihopa ska vara med när Marie har sin loppis och som det ser ut nu kommer det att bli riktigt stora plantor. Ska snart ställa ut dom på hyllor som vi gjort på förrådsväggen. Men jag ska vänta tills nätterna är mildare. Då ska jag förbereda växthuset för sådd av sallad och kryddor. Senare blir det gurka och tomater och annat smått och gott. Ja nu är det en härlig tid i trädgården och jag njuter varje gång jag går på upptäcksfärd bland nyvakna små vänner. Ha en bra vecka. Kram Ann-Sofie.